شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

رویه کوبی و تعمیر انواع مبل

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

روشی خلاقانه برای رفو کردن روکش مبل

در همه خانه ها اتفاق افتاده که بر اثر یک حواس پرتی روکش مبل ها دچار آسیب دیدگی شده باشند. اگر در خانه مبلی دارید که روکشش پاره یا سوراخ شده و یا سوخته است و برایتان امکان آن وجود ندارد که رو مبلی را عوض کنید بهتر است نا امید نشوید.

در همه خانه ها اتفاق افتاده که بر اثر یک حواس پرتی روکش مبل ها دچار آسیب دیدگی شده باشند. اگر در خانه مبلی دارید که روکشش پاره یا سوراخ شده و یا سوخته است و برایتان امکان آن وجود ندارد که رو مبلی را عوض کنید بهتر است نا امید نشوید.

وقتی روکش مبلی آسیب می بیند حتی اگر تصمیم بگیرید که رویه آن قسمت مبل را عوض کنید. پیدا کردن پارچه آن کار بسیار دشواری خواهد بود و عوض کردن رویه همه قسمت ها نیز نیازمند صرف هزینه بسیاری است. البته برای این کار باید یک تعمیرکار حرفه ای مبل نیز پیدا کنید.

از طرفی اگر این آسیب دیدگی نزدیک به محل دوخت پارچه مبلی نباشد و تصمیم بگیرید خودتان آن را بدوزید، ممکن است رد دوخت بیشتر از پارگی آن خودنمایی کند. بنابراین اگر قرار است این اتفاق بیفتد بهتر است ظاهری زیبا داشته باشد. با ما همراه شوید تا روشی بهتر و ساده تر را برای نوسازی مبل به شما پیشنهاد دهیم.

قبل از شروع کار بهتر است برای جلوگیری از بزرگتر شدن محل پارگی رومبلی آن را بدوزید. سعی کنید این کار را به دقت انجام دهید. با نشستن و برخواستن های مداوم ما بر روی مبل ها روکش هایشان در کشش قرار گرفته شده و امکان دارد پارگی بیشتر شود. بنابراین از محکم بودن محل دوخت مطمئن شوید. پس از پایان این مرحله دوخت و دوز نگران ظاهرش نباشید. در پایان کار اثری از آن باقی نخواد ماند.

یک الگویی کاغذی به شکل شش ضلعی، تهیه کنید. اندازه این شش ضلعی باید متناسب با اندازه پارگی رومبلی باشد. سعی کنید شش ضلعی کمی بزرگتر از آن باشد. در کنار هر ضلع زبانه هایی برای تا کردن در نظر بگیرید.

پارچه هایی را با رنگ و طرح مورد علاقه تان پیدا کنید. سعی کنید هنگام انتخاب آنها ترکیب رنگ شان با رنگ رومبلی را مد نظر قرار دهید. یکی از پارچه ها را روی الگو قرار داده و با دقت و ظرافت آن را برش دهید. این کار باید تمیز و مرتب انجام شود.

زبانه های شش ضلعی پارچه ای را برگردانید و به دقت اتو بزنید. اتو کردن پارچه باید به شکلی باشد که خط اضلاع آن صاف و مرتب باشد. این کار را با دو پارچه که طرح و رنگی متفاوت دارند تکرار کنید. حالا شما سه عدد شش ضلعی پارچه ای کوچک زیبا دارید.

یکی از شش ضلعی های پارچه ای را روی محل دوخت پارگی مبل قرار دهید و با سوزن آن را محکم کنید تا در جای خود ثابت بماند. دوتای دیگر را به صورتی کنار آن قرار دهید که اضلاع آنها به صورت منظم در کنار هم باشند. حالا وقت آن رسیده که شروع به دوختن تکه های پارچه ای بر روی روکش مبل کنید. چون این دوخت قرار است بخشی از کار باشد و قابل دیدن خواهد بود، بهتر است در انتخاب رنگ نخ و روش دوخت دقت کنید. این کار نیز با ظرافت انجام دهید و پس از پایان کار سوزن ته گردها را جدا کنید.

حالا کار تکه دوزی بر روی روکش مبل شما به پایان رسیده و باید شبیه به آن چیزی باشد که در تصویر بالا می بینید. شاید فکر کنید که این وصله های بی تناسب با روکش مبل تان چه زیبایی دارند؟! ما برای آن نیز ایده ای در اختیار شما قرار می دهیم.

با پارچه هایی که انتخاب کرده اید کوسن های زیبایی برای مبل خود تهیه کنید. ست کردن روکش کوسن ها با این وصله های کوچک تناسب و زیبایی مبلمان شما را بیشتر خواهد کرد. حالا شما بدون صرف هزینه زیاد مشکل رو مبلی خود را برطرف کرده اید.

نکاتی در مورد تعمیر مبلمان قدیمی [بخش دوم]

در بخش اول گفتیم که تعمیرکاران حرفه‌ای مبل و کسانی که از روی علاقه این کار را انجام می دهند، هردو یک نقطه ی مشترک دارند و آن این است که هر دو دوست دارند یک مبل قدیمی را بردارند و آن را به روزهای اوجش برگردانند. در تعمیر مبلمان باید تمام کارهایی که برای شبیه شدن مبل یا صندلی به شکل اولیه ی خود نیاز است رابه نحو احسن انجام داد. بیشتر وقت‌ها این کار بیش از یک تغییر ظاهری و نیازمند تعمیراتی اساسی تر و مهم تر است.

قبل از تعمیر کردن، مبلمان خود را تمیز کنید

قبل از اینکه سمباده و قلموی رنگ خود را آماده نمایید، مبلمان را کاملا تمیز کنید. مبلی که سا‌ل‌ها به آن توجه نشده احتمالا پر از گرد و خاک است. اگر روی مبلمان را خوب تمیز کنید با رنگ‌ زیباتری مواجه خواهید شد و شاید یک میز قدیمی با همین تمیز کردن مثل روز اولش نو شود.با آب گرم، اسفنج و روغن‌های گیاهی مبل را بسابید و برای قسمت‌های کوچک از مسواک استفاده کنید. برای اینکه بتوانید جاهای تنگ را تمیز کنید، یک تیر چوبی کوچک بردارید و مثل مداد نوکش را تیز کنید. سپس از قسمت تیزش برای تمیز کردن قسمت های تنگ استفاده کنید. اگر لازم شد می توانید برای این کار از میخ های فلزی نیز بهره بگیرید، اما بهتر است مراقبت رنگ مبلمان باشید.

تعمیر

قدم بعدی، تعمیر یا تعویض قسمت‌های شکسته است. ممکن است در سمساری‌ها بتوانید پایه یا دستگیره‌های مشابه پیدا کنید، اما روی پیدا کردن آن‌ها خیلی نمی شود حساب کرد. در بیشتر موارد مجبور می شوید این قسمت‌ها را از نو بسازید. به علاوه، اگر خود را فردی فنی نمی دانید، حتما برای تعویض قسمت‌هایی مثل پایه که تعمیر کردن‌شان مشکل است از یک حرفه‌ای تعمیرات مبلمان کمک بگیرید. با این‌حال، بعضی مبل‌ها و صندلی‌ها هم با سفت کردن پیچ ها دوباره سالم می شوند. مبلمان را بچرخانید و تمام‌ قسمت‌هایش را بررسی کنید تا پیچ‌های شل آن را پیدا کنید. اگر پایه‌ای لق می زند حتما پیچ‌هایش را بررسی کنید. اگر وضعیت خوبی دارند بازهم سفت‌شان کنید. اگر زنگ زده‌اند با دقت آن‌ها را باز کرده و جایگزین کنید. شکستگی‌های کوچک را با چسب چوب تعمیر و شکاف‌های کوچک را با بتونه رنگ چوب پر کنید. اگر می خواهید در نهایت مبلمان را رنگ بزنید باید از بتونه‌های مناسب برای این کار استفاده کنید.

جلا یا رنگ مجدد

جلای مجدد یعنی برداشتن رنگ قبلی و جایگزین کردن آن با رنگی جدید. این کار فعالیت فیزیکی زیادی می طلبد، پس برای عرق ریختن هنگام رنگ کاری مبلمان آماده شوید. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است از ترکیب رنگ برهای شیمیایی و سمباده استفاده کنید. مهم‌تر از همه اینکه باید صبور باشید، چون بعضی رنگ‌ها به سختی جدا می شوند. اگر سعی کنید این کار را با سرعت انجام دهید ممکن است دردسر بیشتری برای خود درست کنید.

در مورد لاکی که باید به چوب مبل خود بزنید تحقیق کنید. اگر ارزش لاک زدن ندارد می توانید آن را رنگ کنید. فقط حواس‌تان باشد مبلمان باارزشی نباشد، چون اگر آن را رنگ بزنید ارزش خود را از دست می دهد. قبل از رنگ زدن چوب را سمباده بزنید و برآمدگی های روی آن را صاف کنید. پس از لاک زدن یا رنگ زدن بهتر است دوباره مبلمان را به خوبی تمیز کنید و روی آن سمباده بکشید تا نتیجه‌ی کارتان مثل نتیجه ی کار حرفه‌ای های تعمیرات مبلمان باشد.

یک کتاب راهنما تهیه کنید

اگر تجربه ی زیادی در تعمیرات مبلمان ندارید بهتر است یک کتاب راهنما داشته باشید تا پاسخ سؤال های خود را به سرعت پیدا کنید. می توانید این کتاب‌ها را از کتابخانه ی محله‌تان تهیه کنید. البته اینترنت هم منبع خوبی برای پیدا کردن اطلاعات و فیلم‌های آموزشی در مورد تعمیرات مبلمان است.

ابزار های لازم

شما برای تعمیر مبل به یک سری ابزار نیاز دارید. باید سمباده‌های مختلف با درجه های زبری متفاوتی تهیه کنید. دو عدد کاردک خریداری کنید، یکی پلاستیکی و یکی فلزی. مقداری پشم پولاد و ژل رنگ بر نیز تهیه کنید.

برای سفت کردن پیچ‌ها به یک پیچ‌گوشتی چهارسو و یک دوسو، و برای جازدن پایه ها و قسمت‌های چوبی به یک چکش فلزی و یک چکش سرپلاستیکی نیاز دارید تا روی چوب اثر ضربه باقی نماند. موارد زیر را هم دم دست نگاه دارید:

چسب چوب

بتونه ی چوب

صابون روغنی

متر

دستکش پلاستیکی

ماسک تنفسی

قلمو در اندازه های مختلف

مسواک

اگر جعبه ابزارتان کامل شده و نکات مفیدی هم در مورد تعمیر مبل آموخته اید، برای باز گرداندن مبلمان خود به روز‌های اوجش آماده خواهید بود.


چه مبلی بخریم ؟

یکی از مسائلی که گهگاه ذهن برخی از افراد به ویژه خانمها را مشغول میکند خرید مبلمان منزل است. فارق از میزان هزینه ای که برای خرید مبلمان صرف میشود نکاتی وجود دارد که میتواند راهنمای خوبی برای خرید مبلمان مناسب باشد. این یادداشت نکاتی را یادآور میشود که وابستگی چندانی به سلیقه افراد ، زیبایی و هزینه خرید مبلمان ندارد.

مبل استیل یا مبل راحتی

مبل استیل نسبت به مبل راحتی آسیب پذیری بیشتری دارد ، و تعمیر مبل را در کوتاه مدت در پی خواهد داشت . در صورتی که فرزندان کوچک و شلوغکاری دارید مبل راحتی گزینه مناسب تری است.

مبل راحتی معمولا فضای بیشتری نسبت به مبلمان استیل اشغال میکند.

همانطور که از نام مبل راحتی برمی آید آسایش و راحتی بیشتری نسبت به مبل استل دارد. مبل استیل معمولا وزن کمتری نسبت به مبل راحتی دارد و جابجایی آن آسانتر است. در صورتی که مرتبا نحوه چیدمان و دکوراسیون منزل را تغییر میدهید، در این مورد مبل استیل گزینه مناسبتری است.

مبلمان ایرانی یا خارجی

واقعیت این است که صنعت تولید مبلمان در ایران پیشرفتهای بسیار زیادی داشته است. بر روی کشور سازنده مبلمان زیاد حساس نباشید. مبلمان بی کیفیت و خارجی زیادی در بازار مبلمان وجود دارد که قابل رقابت با تولید داخل نیستند. مبلمان خوب خصوصیاتی دارد که ارتباطی با کشور سازنده آن ندارد!

مبل تیره یا مبل روشن

به طور کلی رنگ های تیره فضای خانه را کوچکتر و رنگ های روشن فضای خانه را بزرگتر نشان میدهند.

مبل روشن نسبت به مبل تیره زودتر کثیف میشود و نگهداری آن سخت تر است .

مبل چرمی یا مبل پارچه ای

مبل چرمی ( طبیعی و مصنوعی ) به راحتی با یک پارچه مرطوب ، تمیز میشود.

مبل چرمی به خاطر نداشتن منافذ ورود هوا ، از محتویات داخل مبل ( ابر و اسفنج و ... ) محافظت میکند.

مبل چرمی در تابستان و هوای گرم باعث تعریق چسیبدن چرم به بدن فرد میشود.

چرم نسبت به اشیا تیز آسیب پذیر تر از پارچه است.

و در آخر اینکه قبل از خرید مبلمان ، شرایط مختلفی باید سنجیده شود ، نوع زندگی ، فرزندان ، مساحت خانه و ... عواملی هستند که قبل از خرید مبلمان باید بررسی شوند.

نگهداری مبل چرم

از نگهداری مبل چرم چه می‌دانید؟

مبل چرم هم یکی از وسایلی است که تمیز کردن آنها دردسر زیادی دارد.

از نگهداری مبل چرم چه می‌دانید؟

مبل چرم هم یکی از وسایلی است که تمیز کردن آنها دردسر زیادی دارد.

و رویه کوبی مبل چرم نیاز به متخصص دارد .یکی از مشکلات اصلی خانم‌های خانه دار هم تمیز کردن و گردگیری کردن است. بعضی‌ها از واکس چرم برای مبل چرم استفاده می‌کنند، بعضی‌ها نیز به مواد دیگر برای مبل چرم اعتقاد دارند. برای همین مزایا و معایب روش‌های مختلف را به شما می‌گوییم.

تمیز کننده‌های غیر مجاز مبل چرم

آب زیاد و صابون دشمن مبل چرم

نمدار بودن پارچه برای تمیز کردن مبل چرم ضرری ندارد. اما اگر پارچه تان خیس باشد و روی مبل چرم بکشید، حتماً به آن اسیب خواهید زد. شستن چرم با آب و صابون باعث می‌شود که به مرور زمان مبل چرم شما ترک بخورد و یا بشکند.

آمونیاک و حلال‌های قوی را به مبل چرم نزنید

رنگ مبل چرم با استفاده از حلال‌های قوی از بین می‌رود. حتی اگر لکه ای روی مبل چرم ایجاد شده است، از این روش‌ها برای تمیز کردن استفاده نکنید.

تمیزکننده‌های مجاز

تمیز کردن مبل چرم با جارو برقی و دستمال خشک

گردو غبار ساده را با دستمال خشک می‌شود از روی مبل چرم پاک کرد. خیس کردن دستمال اثر بهتری ندارد. همین طور برای گوشه‌های مبل از جارو برقی استفاده کنید. برای قسمت‌هایی از مبل چرم که آشغال در بین آنها گیر می‌کند، جارو برقی روش بهتری است.

واکس چرم برای مبل چرم

هر سطح صافی، بعد از مدتی طولانی شفافیت خود را از دست می‌دهد. پارچه مبل چرم هم از این قاعده مستثنا نیست. بهترین گزینه برای تمیز کردن مبل چرم و تخت چرم، واکس‌های چرم موجود در بازار هستند. اجرام کهنه و قدیمی باقی مانده روی سطوح را پاک می‌کند. حتی بعضی از این واکس‌ها ماده آنتی استاتیک (ضد گرد و غبار ) دارند که باعث می‌شود روی سطوح مبل چرم شما خاک ننشیند. هر دو ماه یک بار می‌توانید واکس چرم را تجدید کنید.

بطور خلاصه همانطورکه برای نگهداری کفشهایتان از واکس استفاده میکنید و پس از واکس زدن کفشها دوباره تمیز و نرم و شفاف میگردد و دوباره پای شما در کفشتان احساس آرامش و راحتی میکند و برایتان دلچسب تر میگردد همین روش را برای نگهداری مبل چرم بکار ببرید و با استفاده از واکس بیرنگ مخصوص چرم هر 2تا3ماه یکبار قبل از اینکه چرم شما کهنه و چرک مرد شود بدون استفاده از آب و مواد شیمیایی و چیزهای زبر مانند اسکاچ و غیره با واکس بیرنگ و ابرسطح چرم را تمیز کرده و پس از چند ساعت که چرم واکس را جذب کرد با دستمالی نرم چرم را تمیز کنید مطمن باشید با این کار ساده عمر چرم شما بیش از پیش طولانی تر خواهد شد.

نکاتی برای خرید کاور مبل خوب ومناسب

کاور مبل , مبلمان به عنوان یکی از کاربردی ترین لوازم و وسایل موجود در هر خانه می تواند تاثیر بسیار زیادی در شکل ظاهری فضای داخلی منزل شما داشته باشد؛ بنابراین روکش و پارچه ای که برای رویه مبلمان در نظر می گیرید علاوه بر زیبایی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بعد از استفاده طولانی مدت شکل ظاهری خود را از دست ندهد و بتواند مانند روز اول در دکوراسیون منزل شما بدرخشد.

می توانید از پیراهن مبل و یا رویه های زیپ دار قابل شست و شو استفاده کنید

سوال: ما به تازگی مبل استیل با پارچه سفید خریدیم می خواستم

برای جلوگیری از کثیف شدن مبل از کاور مبل استیل استفاده کنیم

به نظر شما استفاده از کاور مبل خوب است یا بد، پیشنهاد شما چه نوع کاور مبلی هست لطفا راهنمایی کنید؟

پاسخ: به طور کلی استفاده از پیراهن مبل در دکوراسیون منزل به خصوص برای مبلمان کلاسیک و استیل از نظر زیبایی شناختی چندان مناسب نیست و بهتر است از پارچه های نانو و زیبایی خود مبلمان برای دکوراسیون فضای داخلی تان استفاده کنید، اما اگر به هر دلیلی امکان محافظت از پارچه مبلی تان برای شما مقدور نیست می توانید از پیراهن مبل و یا رویه های زیپ دار قابل شست و شو استفاده کنید.

رویه های زیپ دار برای مبلمان راحتی بسیار مناسب هستند و این امکان را به شما می دهند

که به سادگی آنها را تعویض کنید. روش دیگر دوخت پیراهن مبل است،

دوخت پیراهن مبل یا پارچه رومبلی یکی از روش هایی است

که برای حفاظت از مبلمان منزل استفاده می شود،

این کاور روی مبلمان کشیده می شود و وظیفه محافظت از پارچه و یا چرم روی مبلمان را دارد.

پیراهن مبل ژله ای

انتخاب پیراهن مبل مناسب به عوامل مختلفی مثل نوع مبلمان، جنس پارچه رو مبلی و سلیقه ی هر فرد بستگی دارد، اما به طور معمول در دوخت کاور مبل استیل و پیراهن مبل معمولی می توان از کاور مبل پارچه ای و یا کاور مبل ژلاتینی استفاده کرد.

روش نگهداری از مبل

امروزه مبل و میز ناهارخوری یکی از لوازم عادی و گاه ضروری خانه‌های ما شده است و به هر خانه‌ای که وارد می‌شویم، میزهایی را می‌بینیم که تعدادی صندلی دورشان چیده شده است.

گاه این وسایل چندان تناسبی هم با فضای اتاق‌های نشیمن ندارد پس اگر شما هم جزو آن گروهی هستید که می‌خواهید مبل و میزی بخرید، حتما فضای خانه را در نظر بگیرید و مبلمانی را انتخاب کنید که برای خانه شما مناسب باشد. همچنین بهتر است رنگ مبل خریداری شده با رنگ سالن یا نشیمنی که می‌خواهیم مبلمان را در آنجا بگذاریم، هماهنگ باشد و خلاصه در یک کلام، مبل‌ و پارچه مبلی به کل خانه و سایر وسایل بیاید.

این یک طرف موضوع است، اما سوی دیگر این بحث، نگهداری صحیح از مبلمان است که بحق مهم‌تر از خرید آن است. این کار در حقیقت نوعی هنر است که باعث می‌شود این وسایل عمری طولانی‌تر داشته و از جلوه و زیبایی آنها کاسته نشود، وگرنه شما هم به آن دسته از خانم‌های خانه‌دار می‌پیوندید که هر سال یک‌بار یا حتی کمتر از آن مبل‌ها را عوض می‌کنند و کلی به اقتصاد خانواده ضرر می‌زنند!

حتما شما هم می‌دانید روش نگهداری از انواع مختلف مبلمان، متفاوت است. اما جنس این وسایل هر‌چه باشد یک اصل اولیه برای نگهداری آنها وجود دارد و آن این‌که مبلمان خود را در جایی بگذارید که در مقابل نور مستقیم خورشید نباشد. زیرا در درازمدت آفتاب رنگ آنها را می‌برد، از رونق می‌اندازدشان و در طول زمان به وسایل خانه آسیب می‌رساند. همچنین این قبیل وسایل نباید در جاهای خیلی گرم مثل نزدیک رادیاتور شوفاژ یا شومینه و بخاری قرار بگیرد. گرمای زیاد باعث خشک و شکننده شدن چرم یا چوب می‌شود. بویژه اگر مبلمان شما چرمی باشد در مجاورت گرما خیلی زود شکل و قیافه خود را از دست می‌دهد. همین موضوع در مورد لوازم چوبی صادق است. از سوی دیگر این نوع اسباب خانه در مسیر جریان هوای سرد هم نباید قرار بگیرد. پس یادمان باشد گرما و سرمای بیش از حد باعث خراب شدن مبلمان می‌شود. پس آنها را در جایی قرار دهید که در زمستان و تابستان هوای متعادلی داشته باشد. برای نظافت مبلمان چوبی بهتر است آنها را با دستمالی خشک (دستمال‌های متقالی اولویت دارد)، گردگیری کنید. همچنین اگر مبلمان چرمی در خانه دارید آنها را نیز مرتب گردگیری کرده و حداقل هر‌3 ماه یکبار سطح آنها را به واکس مخصوص چرم آغشته کنید.در صورت ریختن مایعات روی مبل، اول دستمالی خشک را روی محل قرار دهید تا رطوبت آن را بگیرد. یادتان باشد هیچ وقت دستمال را روی رطوبت نکشید بلکه فقط دستمال خشک را روی رطوبت بگذارید و پس از مدتی بردارید، سپس با دستمال خشکی که رنگ نمی‌دهد بقیه رطوبت به جا مانده را خشک کنید. بهتر است بعد از خشک کردن کامل اگر قسمت چوبی مبل هم خیس شده بود، آن محل را با ماده مخصوص پولیش کنید. اگر قسمت‌های پارچه‌ای مبلمان شما کثیف شده است حتما آنها را با مواد استاندارد تمیز کنید؛ اگر هم لکه‌ای روی این قسمت‌ها به وجود آمده از لکه‌برهای مخصوص که در بازار موجود است، استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در نگهداری مناسب مبلمان این است که از گذاشتن اجسام سنگین و غیرمتعارف و تیز روی این وسایل خودداری شود. گذاشتن این‌گونه اجسام روی مبلمان باعث خراب و پاره شدن مبل می‌شود. همچنین در مواقعی که مهمان دارید، سعی کنید با گذاشتن زیربشقابی یا انداختن یک رومیزی زیبا میز را پوشش دهید و پس از صرف غذا هم میز را تمیز کنید تا اگر احیانا مایعات یا غذا روی آن ریخته، جای آنها روی میز نماند

نکته بعدی که رعایتش مهم است، قراردادن مبلمان در جایی است که سطحی یکنواخت و صاف داشته باشد. همچنین موقع جابجا کردن مبلمان هرگز آنها را روی زمین نکشید، زیرا این کار باعث آسیب‌دیدن مبل‌ها می‌شود و پایه‌های آنها را لق می‌کند.

در بعضی‌ خانه‌ها برای تزئین یا نگهداری بهتر پوشش‌هایی روی مبلمان می‌اندازند. اگر این پوشش‌ها از نوع پلاستیکی باشد به مرور زمان موجب صدمه دیدن سطح چوبی این وسایل می‌شود.

همچنین اگر مبلمان شما نیاز به ترمیم دارد، مثلا فنر آنها آسیب دیده است، حتما در اسرع وقت اقدام به تعمیر مبل کنید، زیرا تاخیر در این کار باعث خرابی بیشتر می‌شود.

نکته آخر در این فرصت این که یادتان باشد، پولیش کردن ماهانه مبلمان چوبی، به طول عمر این وسایل کمک خواهد کرد و شما وسایلی خواهید داشت که همیشه نو به نظر می‌آیند.


برطرف کردن جای مبل از روی فرش

نحوه از بین بردن جای مبلمان

آشنایی با مراحل از بین بردن جای مبلمان از روی فرش یا موکت

4 مرحله زیر برای از بین بردن جای مبلمان و سایر وسایل از روی فرش و موکت :

1) بر روی ناحیه مورد نظر قطعه یخ قرار دهید( اگر این ناحیه بزرگ است از چندین قطعه یخ استفاده کنید)

2) اجازه دهید تا یخ کاملا در آن ناحیه آب شود.

3) حال با کشیدن یک دستمال علاوه بر خشک کردن سعی کنید آن ناحیه را به حالت اول برگردانید.

4) علاوه بر دستمال برای نتیجه بهتر از یک چنگال یا قاشق هم می توانید استفاده کنید.

به همین راحتی فرش یا موکت شما به حالت اول بر می گردد.

تعمیر مبلمان چوبی

تعمیر مبلمان چوبی یک فرآیند است که می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

انواع مختلفی از مبلمان چوبی و لوازم جانبی وجود دارد، بنابراین انواع تعمیرات به طور مشابه متفاوت هستند.

تعمیر مبلمان چوبی

تعمیر مبلمان چوبی یک فرآیند است که می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

انواع مختلفی از مبلمان چوبی و لوازم جانبی وجود دارد، بنابراین انواع تعمیرات به طور مشابه متفاوت هستند.

مقاله زیر جزئیات بیشتری در مورد ساخت بسیاری از رایج ترین تعمیرات مبلمان چوبی، از جمله صندلی ها، درها، کمربند، کانن و قاب آینه ارائه می دهد.

برای هر نوع تعمیر تکنیک های مختلفی مورد نیاز است. همه مبلمان چوبی یک چیز مشترک دارد : مفاصل. بنابراین، این همان جایی است که ما شروع خواهیم کرد.

راهنمای اتصالات مبلمان

تمام مبلمان در مجموعه ای از مفاصل قرار داده شده است، و مشکلات ساختاری اغلب شامل ضعف یا شکست مشترک است

برخی مفاصل ساده هستند، بعضی پیچیده هستند برخی از انواع قوی تر از بقیه هستند.

مفاصل استفاده شده در مبلمان چوبی خوب معمولا قوی تر از آنهایی هستند که در قطعه های ارزان قیمت هستند، اما سن مبلمان و استفاده نادرست از آنها می توانند هزینه هایی حتی بیش از زمان ساخت و ساز اصلی تحمیل کند.

برای جلوگیری از آسیب جدی تر، همه مفاصل باید در اسرع وقت از بین ببرند یا جدا شوند ...

انواع فوم و اسفنج مورد استفاده در مبلمان

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند این متن برای آشنایی بیشتر شما با این اصطلاحات نوشته شده است.

در این مختصر شما با انواع فوم و سایر مواد اولیه ی مصرفی در روکوبی مبل آشنا خواهید شد.

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند این متن برای آشنایی بیشتر شما با این اصطلاحات نوشته شده است.

در این مختصر شما با انواع فوم و سایر مواد اولیه ی مصرفی در روکوبی مبل آشنا خواهید شد.

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند این متن برای آشنایی بیشتر شما با این اصطلاحات نوشته شده است.

در این مختصر شما با انواع فوم و سایر مواد اولیه ی مصرفی در رویه کوبی مبل آشنا خواهید شد.

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند و هر فروشنده ای یک سری اطلاعات در اختیار مشتری قرار می دهد که ممکن است با توجه به دانش فروشنده صحیح یا ناصحیح باشند، که در صورت ناصحیح بودن، ذهن مشتری را آشفته می سازد.

تصمیم گرفتیم تحقیق و توضیح کاملی درباره انواع فوم و اسفنج و زیرسازی های نشیمن در این بخش بیاوریم، تا شاید هم برای مشتریان عزیز و هم برای فروشندگان محترم بتوانیم اطلاعات مفیدی ارائه نماییم. اول تعریف هر کدام از انواع فوم و اسفنج ها را بیان کرده و سپس کاربرد آنها را در مبل های مختلف توضیح خواهیم داد؛

اسفنج: همان ابر معمولی هست که همه می شناسند، در ضخامت های مختلف برای اکثر نقاط مبلمان استفاده می شود. مثلا برای دسته های مبل و پشت مبل اسفنج های نازک قرار داده می شود. در کف مبلمان هم در بسیاری از موارد اسفنج هایی موسوم به اسفنج 30 کیلویی یا اسفنج یورتان استفاده می شود که منظور از 30 کیلویی (در برخی موارد 25 یا 20 کیلویی) دانسیته (چگالی) اسفنج می باشد. هر چقدر چگالی اسفنج بالاتر باشد در قسمت کف طول عمر آن بیشتر خواهد بود. یورتان هم نوعی اسفنج هست که در حال حاضر جزء برند های معتبر در زمینه کف مبلمان می باشد.

فوم: از ترکیب مواد شیمیایی مخصوصی با نسبت مشخص در کوره ساخته می شود، انواع مختلفی دارد و در انواع مبلمان و صندلی های اتومبیل استفاده می شود. به دلیل ساخت متنوع دارای کیفیت های مختلف و متفاوتی هستند. از لحاظ ماندگاری نسبت به اسفنج های معمولی طول عمر بیشتری دارند. فوم هایی که برای مبلمان استفاده می شوند: فوم گرم، فوم سرد، فوم ویژه ضخامت فوم هم جدای از جنس آن می تواند 10 یا 13 و یا 15 سانتی متر باشد.

فوم گرم: علت نامگذاری فوم گرم نوع ساخت آن هست که در دمای بالای کوره پخته می شود. فوم گرم نسبت به اسفنج برای استفاده در کف مبلمان بهتر هست. خاصیت بارز فوم گرم سفت بودن آن هست که البته این خاصیت به مرور بر اثر استفاده کم می شود و فوم نرم تر می شود. خاصیت ارتجاعی فوم گرم به مرور کمتر می شود و بعد از چند سال به قول معروف جا می اندازد.

فوم سرد: نامگذاری فوم سرد هم به دلیل استفاده از حرارت غیرمستقیم یا دمای کم، در مراحل ساخت می باشد، دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکولهای این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر بوده و به طور ملموسی نرم تر از فوم گرم می باشد. معمولا برای مبلمان راحتی در قسمت کف از فوم سرد استفاده می شود که به دلیل نرم بودن راحتی بیشتری دارد و طول عمر آن نسبت به فوم گرم بیشتر هست. یعنی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد. ضمن اینکه معمولا تولیدکنندگانی که از این فوم برای مبل استفاده می کنند آن را 18 ماه ضمانت می کنند.

فوم ویژه: خواص فوم گرم و سرد را همزمان داشته و از لحاظ نرمی و سفتی بین سرد و گرم می باشد. جدیدا برای بعضی مبلمان راحتی و استیل استفاده می شود.

قالب فوم (عدسی یا تخت): منظور شکل ظاهری فوم هست که می تواند بصورت دو طرف تخت یا یک طرف تخت و یک طرف به حالت محدب باشد که به این شکل فوم عدسی گفته می شود.

الیاف ویسکوز: رشته های نازکی از مواد پلی استری که به شکل ساده و یا حلقه ای و کروی تولید شده و در داخل کوسن ها و تشک های کف و بالشتک های پشتی مبلمان استفاده می شود. از نکات مثبت ویسکوز نرمی و راحتی فوق العاده آن می باشد. ولی برای کف کمتر توصیه می شود، به دلیل اینکه حالت ارتجاعی کمتری نسبت به فوم و اسفنج داشته و به راحتی بر روی تشک جای نشیمن باقی می ماند.

فنر لول: فنرهای فلزی به شکل لوله ای هست که در داخل تشک های خواب هم استفاده می شود، بیشتر برای مبلمان استیل استفاده می شود، این فنر در زیر فوم و بین تسمه ها و گونی قرار داده می شود. طول عمر مبلمانی که از فنر لول استفاده می شود نسبتا بیشتر هست.

فنر زیگزاگ: فنر زیگزاگ فنرهای فلزی به حالت زیگزاگ و سطحی کاملا مسطح دارند که این موضوع باعث می شود از این نوع فنر بتوان برای انواع مبلمان راحتی استفاده نمود. البته استفاده از این نوع فنر فلزی هم نسبت به قبل کمتر شده است.

تسمه کشی: تسمه کشی از کش های نازک موازی هم با روکش پارچه یا نایلونی بصورت پیوسته ساخته شده است و در حال حاضر در اغلب انواع مبل (راحتی و استیل) استفاده می شود. به دلیل تغییر نوع رویه کوبی از خرده پارچه و اسفنج به رویه کوبی با فوم، استفاده از تسمه کشی نسبت به قبل بیشتر شده است. قبلا به جای تسمه های کشی از تسمه های نخی غیر کشی استفاده می شد که با ترکیب فنر لول یا فنر زیگزاگ به کار برده می شد. تسمه کشی باعث می شود حالت ارتجاعی فوم بیشتر حفظ شود.

لایکو: ورق های نازکی از پنبه و پلی استر می باشند که برای دسته ها و تکیه گاه و در بعضی موارد در کف مبل بر روی فوم (برای طول عمر بیشتر) استفاده می شود. لایکو هم براساس جرم حجمی(چگالی) مثل اسفنج دسته بندی می شود و هرچه دانسیته اش بالاتر باشد توان تحمل فشار بیشتر و طول عمر کار هم بیشتر می شود.

در مجموع در رویه کوبی انواع مبل استیل و راحتی از اسفنج و فوم و الیاف ویسکوز استفاده می شود: دسته ها و پشت اکثر مبلمان اسفنج با ورقه های نازک استفاده می شود (در بعضی موارد برای دسته و پشت مبل هم فوم و ویسکوز قابل استفاده هست) کف مبلمان استیل در حال حاضر از فوم گرم ، فوم سرد و یا فوم ویژه تولید می شود

ویژگی های مبل خوب چیست؟

با توجه به اینکه بسیاری از ویژگی های مبل خوب وابستگی زیادی به سلیقه و شرایط جسمانی افراد استفاده کننده از آن دارد در زیر به ویژگی های را عنوان کرده ایم که تقریبا برای تمامی افراد شرایط آسایش و راحتی را فراهم میآورد .


با توجه به اینکه بسیاری از ویژگی های مبل خوب وابستگی زیادی به سلیقه و شرایط جسمانی افراد استفاده کننده از آن دارد در زیر به ویژگی های را عنوان کرده ایم که تقریبا برای تمامی افراد شرایط آسایش و راحتی را فراهم میآورد .

ارتفاع پشتی یک مبل خوب باید بگونه ای باشد که شانه ها و قسمتی از گردن را محافظت کند .

با توجه به اینکه بسیاری از ویژگی های مبل خوب وابستگی زیادی به سلیقه و شرایط جسمانی افراد استفاده کننده از آن دارد در زیر به ویژگی های را عنوان کرده ایم که تقریبا برای تمامی افراد شرایط آسایش و راحتی را فراهم میآورد .

ارتفاع پشتی یک مبل خوب باید بگونه ای باشد که شانه ها و قسمتی از گردن را محافظت کند .

قسمت پشتی یک میل استاندارد باید بتواند گودی کمر را پوشش دهد از این جهت رویه کوبی مبل بسیار مهم می باشد .

ارتفاع مبل از سطح زمین باید به گونه ای باشد که پاها نه چندان کشیده و نه خم شوند .

چنانچه رویه مبل از چرم تهیه شده باشد ، باید از سطحی ناصاف جهت جلوگیری از تعریق برخوردار باشد .

قسمتهای مختلف مبل باید نرمی استانداردی داشته باشند به گونه ای که نه آنچنان سفت باشند که باعث برهم زدن آرامش شوند و نه آنچنان نرم که قسمتهای چوبی مبل لمس شوند .

وزن مبل یکی از ویژگی هاییست که باید به آن توجه شود . مبلمان منزل باید از وزن سبکی برخوردار باشند و حمل آن به سادگی میسر باشد .

خلل و فرج : در هنگام تعمیرات مبلمان به کرات شاهد بوده ایم که اشیایی نظیر انگشتر،گردنبند، کیف پول و .... در از طریق بخشهای از مبل در داخل مبل نفوذ کرده اند ، به گونه ای که پیدا کردن آن توسط افراد خانه امکان پذیر نبوده است .

پارچه مبل باید رنگی داشته باشد که کثیف بودن سطح مبل را به راحتی آشکار نکند .

هنگام خرید یک مبل حتما آن را امتحان کنید و زمانی حدود 10 دقیقه بر روی مبل بنشینید و پس از بلند شدن ببینید که آیا فرو رفتگی مبل به سرعت ناپدید میشود یا خیر . مبل خوب باید بتواند به سرعت به وضعیت قبلی خود برگردد.

دسته های مبل را امتحان کنید .

پارچه مبل باید کشیده باشد . از خرید مبل هایی با رویه شل خود داری کنید .

فنر های یک مبل خوب نه احساس میشوند و نه سر و صدا ایجا میکنند .

1234
last