نکاتی در مورد تعمیر مبلمان قدیمی [بخش دوم]

چهارشنبه 6 دی 1396
14:07
آرمان

در بخش اول گفتیم که تعمیرکاران حرفه‌ای مبل و کسانی که از روی علاقه این کار را انجام می دهند، هردو یک نقطه ی مشترک دارند و آن این است که هر دو دوست دارند یک مبل قدیمی را بردارند و آن را به روزهای اوجش برگردانند. در تعمیر مبلمان باید تمام کارهایی که برای شبیه شدن مبل یا صندلی به شکل اولیه ی خود نیاز است رابه نحو احسن انجام داد. بیشتر وقت‌ها این کار بیش از یک تغییر ظاهری و نیازمند تعمیراتی اساسی تر و مهم تر است.

قبل از تعمیر کردن، مبلمان خود را تمیز کنید

قبل از اینکه سمباده و قلموی رنگ خود را آماده نمایید، مبلمان را کاملا تمیز کنید. مبلی که سا‌ل‌ها به آن توجه نشده احتمالا پر از گرد و خاک است. اگر روی مبلمان را خوب تمیز کنید با رنگ‌ زیباتری مواجه خواهید شد و شاید یک میز قدیمی با همین تمیز کردن مثل روز اولش نو شود.با آب گرم، اسفنج و روغن‌های گیاهی مبل را بسابید و برای قسمت‌های کوچک از مسواک استفاده کنید. برای اینکه بتوانید جاهای تنگ را تمیز کنید، یک تیر چوبی کوچک بردارید و مثل مداد نوکش را تیز کنید. سپس از قسمت تیزش برای تمیز کردن قسمت های تنگ استفاده کنید. اگر لازم شد می توانید برای این کار از میخ های فلزی نیز بهره بگیرید، اما بهتر است مراقبت رنگ مبلمان باشید.

تعمیر

قدم بعدی، تعمیر یا تعویض قسمت‌های شکسته است. ممکن است در سمساری‌ها بتوانید پایه یا دستگیره‌های مشابه پیدا کنید، اما روی پیدا کردن آن‌ها خیلی نمی شود حساب کرد. در بیشتر موارد مجبور می شوید این قسمت‌ها را از نو بسازید. به علاوه، اگر خود را فردی فنی نمی دانید، حتما برای تعویض قسمت‌هایی مثل پایه که تعمیر کردن‌شان مشکل است از یک حرفه‌ای تعمیرات مبلمان کمک بگیرید. با این‌حال، بعضی مبل‌ها و صندلی‌ها هم با سفت کردن پیچ ها دوباره سالم می شوند. مبلمان را بچرخانید و تمام‌ قسمت‌هایش را بررسی کنید تا پیچ‌های شل آن را پیدا کنید. اگر پایه‌ای لق می زند حتما پیچ‌هایش را بررسی کنید. اگر وضعیت خوبی دارند بازهم سفت‌شان کنید. اگر زنگ زده‌اند با دقت آن‌ها را باز کرده و جایگزین کنید. شکستگی‌های کوچک را با چسب چوب تعمیر و شکاف‌های کوچک را با بتونه رنگ چوب پر کنید. اگر می خواهید در نهایت مبلمان را رنگ بزنید باید از بتونه‌های مناسب برای این کار استفاده کنید.

جلا یا رنگ مجدد

جلای مجدد یعنی برداشتن رنگ قبلی و جایگزین کردن آن با رنگی جدید. این کار فعالیت فیزیکی زیادی می طلبد، پس برای عرق ریختن هنگام رنگ کاری مبلمان آماده شوید. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است از ترکیب رنگ برهای شیمیایی و سمباده استفاده کنید. مهم‌تر از همه اینکه باید صبور باشید، چون بعضی رنگ‌ها به سختی جدا می شوند. اگر سعی کنید این کار را با سرعت انجام دهید ممکن است دردسر بیشتری برای خود درست کنید.

در مورد لاکی که باید به چوب مبل خود بزنید تحقیق کنید. اگر ارزش لاک زدن ندارد می توانید آن را رنگ کنید. فقط حواس‌تان باشد مبلمان باارزشی نباشد، چون اگر آن را رنگ بزنید ارزش خود را از دست می دهد. قبل از رنگ زدن چوب را سمباده بزنید و برآمدگی های روی آن را صاف کنید. پس از لاک زدن یا رنگ زدن بهتر است دوباره مبلمان را به خوبی تمیز کنید و روی آن سمباده بکشید تا نتیجه‌ی کارتان مثل نتیجه ی کار حرفه‌ای های تعمیرات مبلمان باشد.

یک کتاب راهنما تهیه کنید

اگر تجربه ی زیادی در تعمیرات مبلمان ندارید بهتر است یک کتاب راهنما داشته باشید تا پاسخ سؤال های خود را به سرعت پیدا کنید. می توانید این کتاب‌ها را از کتابخانه ی محله‌تان تهیه کنید. البته اینترنت هم منبع خوبی برای پیدا کردن اطلاعات و فیلم‌های آموزشی در مورد تعمیرات مبلمان است.

ابزار های لازم

شما برای تعمیر مبل به یک سری ابزار نیاز دارید. باید سمباده‌های مختلف با درجه های زبری متفاوتی تهیه کنید. دو عدد کاردک خریداری کنید، یکی پلاستیکی و یکی فلزی. مقداری پشم پولاد و ژل رنگ بر نیز تهیه کنید.

برای سفت کردن پیچ‌ها به یک پیچ‌گوشتی چهارسو و یک دوسو، و برای جازدن پایه ها و قسمت‌های چوبی به یک چکش فلزی و یک چکش سرپلاستیکی نیاز دارید تا روی چوب اثر ضربه باقی نماند. موارد زیر را هم دم دست نگاه دارید:

چسب چوب

بتونه ی چوب

صابون روغنی

متر

دستکش پلاستیکی

ماسک تنفسی

قلمو در اندازه های مختلف

مسواک

اگر جعبه ابزارتان کامل شده و نکات مفیدی هم در مورد تعمیر مبل آموخته اید، برای باز گرداندن مبلمان خود به روز‌های اوجش آماده خواهید بود.



[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رویه کوبی و تعمیر انواع مبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]