روشی خلاقانه برای رفو کردن روکش مبل

شنبه 23 دی 1396
13:27
آرمان

در همه خانه ها اتفاق افتاده که بر اثر یک حواس پرتی روکش مبل ها دچار آسیب دیدگی شده باشند. اگر در خانه مبلی دارید که روکشش پاره یا سوراخ شده و یا سوخته است و برایتان امکان آن وجود ندارد که رو مبلی را عوض کنید بهتر است نا امید نشوید.

در همه خانه ها اتفاق افتاده که بر اثر یک حواس پرتی روکش مبل ها دچار آسیب دیدگی شده باشند. اگر در خانه مبلی دارید که روکشش پاره یا سوراخ شده و یا سوخته است و برایتان امکان آن وجود ندارد که رو مبلی را عوض کنید بهتر است نا امید نشوید.

وقتی روکش مبلی آسیب می بیند حتی اگر تصمیم بگیرید که رویه آن قسمت مبل را عوض کنید. پیدا کردن پارچه آن کار بسیار دشواری خواهد بود و عوض کردن رویه همه قسمت ها نیز نیازمند صرف هزینه بسیاری است. البته برای این کار باید یک تعمیرکار حرفه ای مبل نیز پیدا کنید.

از طرفی اگر این آسیب دیدگی نزدیک به محل دوخت پارچه مبلی نباشد و تصمیم بگیرید خودتان آن را بدوزید، ممکن است رد دوخت بیشتر از پارگی آن خودنمایی کند. بنابراین اگر قرار است این اتفاق بیفتد بهتر است ظاهری زیبا داشته باشد. با ما همراه شوید تا روشی بهتر و ساده تر را برای نوسازی مبل به شما پیشنهاد دهیم.

قبل از شروع کار بهتر است برای جلوگیری از بزرگتر شدن محل پارگی رومبلی آن را بدوزید. سعی کنید این کار را به دقت انجام دهید. با نشستن و برخواستن های مداوم ما بر روی مبل ها روکش هایشان در کشش قرار گرفته شده و امکان دارد پارگی بیشتر شود. بنابراین از محکم بودن محل دوخت مطمئن شوید. پس از پایان این مرحله دوخت و دوز نگران ظاهرش نباشید. در پایان کار اثری از آن باقی نخواد ماند.

یک الگویی کاغذی به شکل شش ضلعی، تهیه کنید. اندازه این شش ضلعی باید متناسب با اندازه پارگی رومبلی باشد. سعی کنید شش ضلعی کمی بزرگتر از آن باشد. در کنار هر ضلع زبانه هایی برای تا کردن در نظر بگیرید.

پارچه هایی را با رنگ و طرح مورد علاقه تان پیدا کنید. سعی کنید هنگام انتخاب آنها ترکیب رنگ شان با رنگ رومبلی را مد نظر قرار دهید. یکی از پارچه ها را روی الگو قرار داده و با دقت و ظرافت آن را برش دهید. این کار باید تمیز و مرتب انجام شود.

زبانه های شش ضلعی پارچه ای را برگردانید و به دقت اتو بزنید. اتو کردن پارچه باید به شکلی باشد که خط اضلاع آن صاف و مرتب باشد. این کار را با دو پارچه که طرح و رنگی متفاوت دارند تکرار کنید. حالا شما سه عدد شش ضلعی پارچه ای کوچک زیبا دارید.

یکی از شش ضلعی های پارچه ای را روی محل دوخت پارگی مبل قرار دهید و با سوزن آن را محکم کنید تا در جای خود ثابت بماند. دوتای دیگر را به صورتی کنار آن قرار دهید که اضلاع آنها به صورت منظم در کنار هم باشند. حالا وقت آن رسیده که شروع به دوختن تکه های پارچه ای بر روی روکش مبل کنید. چون این دوخت قرار است بخشی از کار باشد و قابل دیدن خواهد بود، بهتر است در انتخاب رنگ نخ و روش دوخت دقت کنید. این کار نیز با ظرافت انجام دهید و پس از پایان کار سوزن ته گردها را جدا کنید.

حالا کار تکه دوزی بر روی روکش مبل شما به پایان رسیده و باید شبیه به آن چیزی باشد که در تصویر بالا می بینید. شاید فکر کنید که این وصله های بی تناسب با روکش مبل تان چه زیبایی دارند؟! ما برای آن نیز ایده ای در اختیار شما قرار می دهیم.

با پارچه هایی که انتخاب کرده اید کوسن های زیبایی برای مبل خود تهیه کنید. ست کردن روکش کوسن ها با این وصله های کوچک تناسب و زیبایی مبلمان شما را بیشتر خواهد کرد. حالا شما بدون صرف هزینه زیاد مشکل رو مبلی خود را برطرف کرده اید.


[ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رویه کوبی و تعمیر انواع مبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]